Wstęp
Rozdział I. USŁUGI LOGISTYCZNE W ŁAŃCUCHU DOSTAW
- Pojęcie usługi logistycznej
- Determinanty rozwoju usług logistycznych
- Infrastruktura obsługi sieci dostaw
- Technologie informacyjne a rozwój usług
Rozdział II. KONKURENCJA W BRANŻY USŁUG LOGISTYCZNYCH
- Rodzaje usług logistycznych
- Model i struktura branży
2.1. Konkurencja na rynku
2.2. Regulacje rynkowe
- Koszty i ceny
- Strategie przedsiębiorstw
Rozdział III. OBSŁUGA TRANSPORTOWA KLIENTÓW STRATEGICZNYCH W FIRMIE SCHENKER
- Historia powstania i oferta usług
- Pozycja firmy na rynku
- Obsługa kluczowych klientów
3.1. Wydzielone kontrakty transportowe
3.2. Logistyka kolejowa
- Polityka firmy wobec kluczowych klientów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Niezbędne materiały, które będą potrzebne do napisania tej pracy:
- Historia powstania i szczegółowa oferta usług firmy,
- Misja, wizja i wyniki finansowe firmy z ostatnich trzech lat,
- Konkurencyjność oferty rynkowej firmy,
- Szczegółowe informacje dotyczące kluczowych klientów w zakresie usług transportowych (Wydzielone kontrakty transportowe i logistyka kolejowa):
- nazwy tych firm,
- wielkości przychodów tytułu obsługi tych firm z ostatnich trzech lat,
- strategia i polityka wobec kluczowych klientów.
BIBLIOGRAFIA:
-
- Ciesielski M., Strategie logistyczne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997
- Dembińska – Cyran I.,Jedliński M.,Milewska B., Logistyka – wybrane zagadnienia do studiowania przedmiotu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. PWE, Warszawa 1999
- Gołembska E., Logistyka jako zarządzanie całym łańcuchem dostaw, AE, Poznań 1994
- Jedliński M., Zarządzanie systemami logistycznymi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1998
- Kempny D., Logistyczna obsługa klienta , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
- Kępka S., Logistyka – ekonomicznie uzasadniona konieczność, Przybylski Trening, Warszawa 2001
- Konieczny J., Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, wypadkach i katastrofach. Garmond, Poznań- Warszawa 2001
- Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1999
- Kufel K., Koszty przepływu materiałów w przedsiębiorstwach przemysłowych. Problemy budżetowania, ewidencji i kontroli, AE, Wrocław 1990.
- Łuczak M., Ryzyko i kryzys w zarządzaniu przedsiębiorstwem., Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2003
- Nogalski B.,Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2004
- Nowak E.,Piechota R.,Wierzbiński M., Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004
- H – Ch., Zarządzanie logistyką/Zastosowanie koncepcji logistycznych w przedsiębiorstwach oraz stosunkach między przedsiębiorstwami, Biblioteka Logistyka, Poznań 1998.
- Płaczek E.,Piniecki R., Logistyczna koncepcja obsługi klienta w: Przedsiębiorstwo Marketing Strategie, Katowice 1995
- Rutkowski K., Logistyka dystrybucji – specyfika , Tendencje rozwojowe, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2005
- Skowronek Cz.,Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- Storbacka K.,Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z Klientami. CRM, Kraków 2001
- Trojanowski K., Wykorzystanie marketingu z baz danych w tworzeniu związku z klientem, „Marketing i Rynek”, nr 8 – 9/2000
- Twaróg J., Koszty logistyki przedsiębiorstw, Biblioteka Logistyka, Poznań 2003.
- Urbanowska – Sojkin E., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999
- Witkowski J., Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2002
- Woźniak H., Podstawy logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993
Oczywiście, to przykładowa bibliografia sprzed kilkunastu lat, ale to jest bibliografia poglądowa – trzeba wykorzystać nowe wydania tych samych książek, albo nowsze pozycje.