Praca składa się z czterech rozdziałów, wstępu, podsumowania oraz spisów: literatury, tabel, rysunków i wykresów.
W rozdziale pierwszym przedstawiono założenia metodologiczne pracy: cel i problem badawczy, hipotezy badawcze, metody, techniki i narzędzia badawcze oraz charakterystykę próby badawczej i terenu badań.
W rozdziale drugim omówiono zagadnienia dotyczące informacji i wiedzy we współczesnym systemie społeczno-gospodarczym; zaprezentowano pojęcia i definicje oraz omówiono rodzaje wiedzy, mierniki zarządzania wiedzą i funkcje zarządzania wiedzą. W rozdziale wspomniano również o cechach i rodzajach informacji, o luce informacyjnej, roli i znaczeniu wiedzy oraz informacji w gospodarce. a także kluczowym znaczeniu wiedzy i informacji w tworzeniu konkurencyjności.
Rozdział trzeci dotyczy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie: procesów i stylów zarządzania wiedzą, korzyści wynikających z zarządzania wiedzą oraz barier i trudności w przekazywaniu wiedzy i informacji w przedsiębiorstwie.
Rozdział czwarty zawiera empiryczną weryfikację wykorzystania wiedzy w działalności badanego przedsiębiorstwa – Cyfrowego Polsatu S.A.
PLAN PRACY
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE PRACY
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJA I WIEDZA WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE SPOŁECZNO-GOSPODARCZYM
2.1.Pojęcia i definicje
2.1.1. Rodzaje wiedzy
2.1.2. Mierniki zarządzania wiedzą
2.1.3. Funkcje zarządzania wiedzą
2.2. Cechy i rodzaje informacji oraz luka informacyjna
2.3. Rola oraz znaczenie wiedzy i informacji w gospodarce
2.4. Kluczowe znaczenie wiedzy i informacji w tworzeniu konkurencyjności
Wnioski
ROZDZIAŁ 3. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
3.1. Procesy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
3.2. Style zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
3.3. Korzyści wynikające z zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
3.4. Bariery i trudności w przekazywaniu wiedzy i informacji w przedsiębiorstwie
Wnioski
ROZDZIAŁ 4. EMPIRYCZNA WERYFIKACJA WYKORZYSTANIA WIEDZY W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA CYFROWY POLSAT S.A.
3.1. Budowanie w przedsiębiorstwie kultury zorientowanej na wiedzę
3.2. Wpływ zarządzania wiedzą w organizacji na jej przedsiębiorczość i efektywność
3.3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa zbudowana na wiedzy pracowników
Wnioski
PODSUMOWANIE I WNIOSKI
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników